Underworld
24-09-03:
Confessions of a Dangerous Mind
03-07-01:
Way of the Gun

Nyt på dvd - The Savages & Snow Angels

Der udkommer mange film på dvd, og vi kan på redaktionen ikke nå at få skrevet anmeldelser af dem alle, så derfor samler vi i "Nyt på DVD"-artiklerne op på udgivelser, som vi synes fortjener en omtale.

Skrevet den 10/11-2008 af Lisa Brygger

The Savages
Synops:
Søskendeparret Wendy og Jon Savages tilkaldes en sær oasis i Arizonas ørken. Deres gamle far bor i en 'pensionistby' og hans nye kone er netop død. Gammelfar er ikke længere i stand til at klare for sig sig, og Wendy og Jon må nu træde til og sørge for ham. Ingen af dem nyder lige frem situationen. De har tilsyneladende et pænt kompliceret forhold til faren, og selv da de rejser tilbage til Jons hjemby Buffalo og finder et plejehjem til faren der, bliver deres indbyrdes forhold ikke meget bedre af grund.

CinemaZone.dk vurderer:
Det er ikke uden grund at både Philip Seymour Hoffman og Laura Linney hver modtog en håndfuld nomineringer for deres roller som 'the Savages'. Som altid spiller de begge fremragende, og filmen kan ses bare for deres skyld. Instruktør og manuskriftforfatter Tamara Jenkins fik tilmed en Oscar-nominering for bedste originale manus, hvilket derimod er mere overraskende. Rollerne og dialogen er velskrevet, men dramaet virker sjældent vedkommende. For alle os, der er opdraget til, at man taler om tingene i en familie, fremstår familien Savage svært dysfunktionel. I så høj grad at jeg i hvert fald havde problemer med at fatte sympati for figurerne. Men er det ikke et kriterie for at nyde en vellavet film, kan man roligt bruge små to timer i selskab med tre familiemedlemmer, der ikke rigtig kan sammen.

Snow Angels
Synops:
I David Gordon Greens landsbydrama møder vi en gruppe mennesker, der heller ikke kan med hinanden. Annie (Kate Beckinsale) er blevet separeret fra Glenn (Sam Rockwell), der har prøvet at tage livet af sig selv, men nu påstår at han har det bedre. Annie arbejder sammen med veninden Barb (Amy Sedaris), hvis mand (Nicky Katt) hun desuden har en affære med. Sidste led i den triste kæde er teengaeren Arthur (Michael Angarano), der arbejder samme sted som Annie og Barb, som tingene går lidt bedre for. Bort set fra at hans forældre skal skilles. Da Glenn og Annies lille datter pludselig forsvinder tilspidses gnidningerne blandt folkene i det snedækkende lille samfund.

Warner Home Video
CinemaZone vurderer:
Hvis man er til intens drama og de store komfrontationer bør man ikke lægge denne dvd i afspilleren. Filmen er stort set blottet for tempo. Den tykke sne kvæler åbentbart al form for spænding. Men Snow Angels byder til gengæld på fine skuespilpræstationer fra Beckinsale, Rockwell og Angarano.

Hvad handler Mystery, Alaska om?