Sammenhold

08-08-12:
TV-serie: The Big Bang Theory – sæson 4

TV-serie: The Big Bang Theory – sæson 3

Bazinga!

Skrevet den 11/11-2011 af Lisa Brygger

I september 2011 vandt Jim Parsons for andet år i træk Emmy’en for bedste mandlige skuespiller i en komedieserie. I hans takketale nævnte han blandt andet begejstringen over at kunne dele oplevelsen med sin medspiller Johnny Galecki. Og det skinner da også tydeligt igennem i The Big Bang Theory, der på sit tredje år sprudler af overskud.

Warner Home Video
I komedieserien spiller de to henholdsvis den excentriske, Sheldon Cooper, og den næsten normale, Leonard Hofstadter, fysikere ansat på CalTech. Ikke at vi bliver specielt meget klogere på fysik af at følge med i serien, for som altid foregår de fleste af løjerne omkring drengenes privatliv og ofte i selskab af deres to kolleger, Howard Wolowitz (Simon Helberg) og Raj Kootherappali (Kunal Nayyar).
3. sæson starter med Leonard, Sheldon, Raj & Howard kommer hjem fra Nordpolen, og der går ikke mange minutter før Leonards store nabocrush, Penny (Kaley Cuoco), har kastet sig over ham. Surprise Leonard! De to udgør ikke lige frem et mage par og adskillige episoder udnytter sig netop af det faktum. Deres forhold smitter tilmed af på Wolowitz, og har man fulgt med i serien, kommer det som noget af et chok, at Howard kan omgå sig med kvinder, levende og virkelige kvinder!

Når man har med fire top nørdede fyre at gøre, er temaet kvinder generelt et oplagt emne, men forfatterne bag serien holder sig tro mod deres figurer, hvilket nok også er en af grundene til, at serien stadig virker forfriskende. Det er mange af de samme hverdagssituationer, der gentager sig, men vi lærer konstant noget nyt om firkløveret, der alle er i stand til at udvikle sig og stakkels Sheldon som konstant forbliver den samme. Denne gang har han oven i købet fået sig en ærkefjende i den tidligere Star Trek- (og Stand By Me) skuespiller Wil Wheaton, som er med i to fantastiske afsnit. Og som altid er det hele meget sjovere end det lyder.

Hvad er Tom Cruises rollenavn i Top Gun?