27-09-00:
Cliffhanger

18-01-13:
TV-serie: Dexter – sæson 6

TV-serie: Dexter – 4. sæson

Skrevet den 2/1-2012 af Lisa Brygger

Vores allesammens yndlings seriemorder Dexter Morgan er tilbage i sæson 4 efter at have overlevet ’venskabet’ med den offentlige anklager Miguel Prado (Jimmy Smits) i sæson 3. I denne sæson får han dog John Lithgow – aka Trinity-moderen – på halsen og det er selvfølgelig også lige ved at gå galt for Dexter.

Paramount
Idet sæson 4 er blevet efterfulgt af både sæson 5, 6 og en 7. er på vej ved vi selvfølgelig at Dexter overlever, men undervejs bliver vores nerver alligevel tyndslidt, for John Lithgow er ikke uden evner. Den over 190 cm høje skuespiller, er bedst kendt for sit portræt af den tossede rummand Dick Solomon i komedieserien 3rd Rock from the Sun og den godmodige Roberta i The World Acording to Garp, men Lithgow har spillet mindst lige så mange skurkeroller (herligt overspillende i fxCliffhanger), og er overbevisende skræmmende som Dexters nemesis, Arthur Mitchell – på overfladen en hyggelig far, husbond, præst og boligbygger til samfundets svageste, men Dexter får ikke kradset meget i overfladen før vi alle ser det sande monster under den engleagtige facade.

Ikke at John Lithgow render med al opmærksomheden. Efter tre sæsoner er Showtimes store hit stadig lige så nervepirrende, og mindst lige så velskrevet som da serien startede; og med Michael C. Hall i front lige så fascinerende at følge. For den stakkels blodanalytiker er hårdt spændt ud denne sæson. De første afsnit koncentrer sig meget om hans nye job – som far. Men problemerne omkring den manglende søvn triumfes snart af sagen med Trinity-morderen, så har man ikke allerede set sæson 4 behøver man ikke blive bekymret over Dexters nyerhvervede position som familiefar; han har stadig sine regler og sit morderiske kodeks. Alting er som det skal være!