Rebel WilsonFat Amy
Brittany SnowChloe
Anna CampAubrey
Hailee SteinfeldEmily
Ester DeanCynthia Rose

Desperate tider, sangerinder og situationer

Hvis man havde sat n√¶sen op efter en forts√¶ttelse, der ville tage flere chancer eller i det mindste vise os nogle nye moves, bliver man sv√¶rt skuffet over tredje omgang med Beca, Fat Amy, Chloe og alle de andre Bella‚Äôer. Og det er ikke kun pigerne, der har overskrevet deres udl√łbsdato; hele filmens tid f√łles udrunden. Vi er nu kommet s√• langt, at stort alle de unge damer er kommet videre efter skolen, s√•dan nogenlunde. For ingen af dem er synderligt oppe over deres liv og karrierer. S√• da unge Emily, som er den eneste, der stadig g√•r p√• college og synger i The Barden Bellas, inviterer dem alle til en reunion, smider de alt hvad de har i h√¶nderne og kommer rendende.

Men man kan ikke vende tilbage til noget der er overst√•et, og i stedet ender gruppen med at tage til Europa, hvor de har nasset sig ind i en mindre USO-tour, hvor de optr√¶der for de amerikanske tropper. Her er de selvf√łlgelig heller ikke rigtigt velkomne. De andre bands, der har gjort sig fortjent til en plads i showet, ser ned p√• dem og The Ex-Bellas er som altid de evige underdogs, der naturligvis laver masser af ballade og dumme ting, inden de indser, at sammenhold er vejen frem, og vupti redder de dagen og filmen.

Jeg beklager at der ikke blevet advaret med "spoilers!", men l√¶ser du dette, er det fordi du har set de andre film og udm√¶rket godt kender Pitch Perfect-m√łnsteret. Sagen er heller ikke om det ender med Happy End, men hvordan pigerne kommer dertil, og her underholder Pitch Pefect 3 i det mindste, selvom den ikke rigtig overrasker p√• noget tidspunkt.
For det er stadig nogenlunde forn√łjeligt at se hvor meget kaos denne h√•ndfuld farverige kvinder kan operere i. Filmen starter for eksempel med en k√¶mpe eksplosion p√• en yacht ved rivieraen og hopper dern√¶st et par uger tilbage i tiden. Vi ved derfor, at der vil komme en wannabe 007-scene mod slutningen af filmen, men det skorter ikke p√• action inden da.

Og n√•r den totalt stilforvirret ikke byder p√• actionkaos, fors√łger den med familiedrama. Fat Amys far dukker nemlig lige pludselig op (en malplaceret John Lithgow) og fors√łger at r√•de bod p√• hans tilsyneladende skurkagtige fortid, men Amy er ikke overbevidst om hans gode intentioner, og det bruger filmen rigtig meget tid p√•. Mest af alt fordi den virker som om den ikke ved hvordan den ellers skal prioritere. Pigegruppen og dens ustabile dynamik har vi f√•et etableret, og der er ikke rigtig nogen k√¶restehistorier at fort√¶lle denne gang, s√• i stedet k√¶mper den med noget budskab om at komme videre. Points f√•r den for at fors√łge denne velkomne morale, men filmen er n√¶sten ved drukne i alle sine halvhjertede fors√łg p√• at afslutte historien om Beca Mitchell (Anna Kendrick er stadig godt selskab!).

Men er man villig til at bl√¶se p√• alt der hedder plot, udvikling og dramaturgisk nerve, og elsker man ganske enkelt de sprudlende sangnumre, s√• kan man sagtens nyde filmen. Igen er de korte musicalsekvenser aldeles fremragende, og de virker stadig som vitaminindspr√łjtninger p√• filmen, der forh√•bentlig er den endelige afslutning p√• The Barden Bellas og hvordan de malede med alle regnbuens farver og hjalp hinanden igennem deres kriser. Tak for grinene piger, og tak for musikken.

Hvilken kærlig betegnelse har Jay aldrig brugt om Silent Bob?