Anmeldelsesdato:13-06-2001
Zach BraffBenji
Dean CainCole
Andrew KeeganKevin
Nia LongLeslie
John MahoneyJack

Uh uh girlfriend!

I West Hollywood ligger en restaurant med navnet Jacks Broken Hearts Club. Restaurantens personale består af en gruppe unge mænd, der har det tilfældes, at de alle er bøsser. Denne gruppe venners færden i og omkring restauranten og dens bøssemiljø er sceneriet for denne underholdende komedie, der med en dejlig selvironi i forhold til det at være homoseksuel, bliver til en sjov historie om venskab og kærlighed.

De løse håndled
Broken Hearts Club er en film, der ikke svælger i problematikken omkring homoseksualitet, men bruger den som præmis for den sjove handling. Den leger med ens fordomme om bøssemiljøet og ens stereotype billede af homoseksuelle. Således sidder hovedpersonen Dennis på sin 28-års fødselsdag sammen med tre af sine venner og prøver at overgå hinanden i at være mest macho. En ustyrlig morsom åbningsscene, der giver en forsmag på, hvad man kan forvente sig.

Uhm, friskt kød
Derfra følger man vennerne fra fest til fest, hvor det eneste, det tilsyneladende handler om, er at finde det friskeste kød - en såkaldt 'newbie'. Men under overfladen gemmer de alle sammen på usikkerheder om deres seksualitet, og hvad meningen med det hele er. En newbie er én, der lige er sprunget ud af skabet, og derfor moden til oplæring. På hans fødselsdag møder Dennis newbien Kevin, der tilsyneladende ikke er til casual sex, men ønsker mere mening ligesom Dennis selv. På den måde berører filmen også problematikken om at springe ud af skabet, men på en let og morsom måde.
Gennem filmen bliver deres usikkerheder tydeligere, og da tragedien endelig rammer gruppen, ender det som en test på, hvorvidt de kan holde sammen.

God karaktersammensætning
Gruppen er sat sammen af gode karakterer. Dennis, der leder efter et meningsfyldt forhold, punkeren Benji, der er afhængig af muskelmænd, den psykologistuderende Howie, der tænker for meget, skuespilleren Cole, der kommer til at stjæle de andres kærester, hypokonderen Patrick og drag queen'en Taylor, der er stolt over at have været i et længerevarende forhold. Deres alle sammens fællespunkt er den ældre restaurantindehaver, patriarken Jack, der altid er der med kyndig vejledning til de forvildede unge. Denne sammensætning af forskellige (stereo)typer gør, at spillet mellem dem i sig selv er nok til at underholde. Historien og humoristiske replikker er bare ekstra lag, der gør helheden endnu bedre. Alle roller er godt besat, idet alle skuespillere lever sig ind i deres fimsede roller som bøsser og giver hinanden godt modspil.

Erfaring fra TV
Instruktøren Greg Berlanti har formået at lave en let film, der berører et problematisk emne. En film, der er underholdende for et ungt publikum. Han har selv skrevet filmen og har sikkert hentet inspiration fra hans erfaringer som producer af ungdomsserien Dawson's Creek, der kører lidt den samme stil. Indenfor ungdomsgenren er det en vellykket film. Den er ikke plat, men underholdende og morsom så længe den varer. Men det er også en let film, der ikke efterlader et vedvarende indtryk. Hvis man er i humør til højtflyvende komik, der tager pis på underholdende fordomme kan Broken Hearts Club varmt anbefales til halvanden times træk på smilebåndet.

Mile 2230/8
De Utrolige 230/8
Lykke-Per30/8