Anmeldelsesdato:31-10-2001
Mike BinderMarty Barnes
Renée HumphreyDidi
Taylor NicholsBilly
Missy CriderDiva
Kevin PollakDr. Jerry Berman

Kedelig komedie med et strejf af Woody Allen

Mike Binder er en fyr fra Hollywood, der ynder at holde mange bolde i luften på samme tid. Han har for vane selv at være manuskript-forfatter, skuespiller og instruktør på sine film. Med titler som Crossing the Bridge (1992, med Stephen Baldwin), Blankman (1994, med Damon Wayans) og Londinium (2000, med Mariel Hemingway) er der næppe nogen, som har hørt om ham. Skulle der være nogen, der alligevel nikker genkendende, er det sandsynligvis for hans mindre rolle som Lewis Hollis i dramaet The Contender, der også huser velkendte stjerner som Jeff Bridges, Gary Oldman og Christian Slater. Ingen af de danske video-, DVD- eller biografdistributører har valgt at satse på den midaldrende jonglør, og det er faktisk en stor sjældenhed at finde ham eller hans film i Danmark. Med andre ord – lad os byde velkommen til Mike Binder – hans "direkte til video"-premiere i landet omhandler en fantasi, som mange mænd drømmer om!

Alle gode gange 3
Hvilken gift mand har ikke altid gået og drømt om, at hans kone eller kæreste gennem flere år havde lyst til en lille menage a trois med den lækre sekretær fra arbejdet? En sådan mand er ihvertfald Marty Barnes, som konstant prøver at overtale sin kone Laura til en omgang i høet med hendes lesbiske frisørkollega – altså alle tre! Men lige netop som Marty tror, at hans lykke er gjort, og fantasien endelig er blevet virkelighed, må han dog sande, at medaljen har to sider. Hans kone får nemlig så meget smag for sit eget køn, at det faktisk overflødiggør ham – det var ikke planen. Yderligere skal Marty nu forhindre, at det sexhungrende monster, som han har skabt, ikke går i seng med hans lillesøster, hans sekretær og kollegernes koner!

Hvad er anderledes?
Sex Monster fik til U. S. Comedy Arts Film Festival i Aspen to priser for henholdsvis Bedste film og Bedste skuespiller (Mike Binder) og indeholder da også elementer, som kan virke ganske underholdende. Mike Binder er udmærket i rollen som den fantaserende ægtemand, der ønsker at tilføje lidt ekstra til samlivet, og han gør det med et gran af Woody Allen over sig. Humoren er gennemført og er ganske tro mod fortællingen. Der opstår derfor et ganske unikt univers, mens filmen står på. Til gengæld er manuskriptet ret ensidigt og uden den store udvikling. Det medfører, at der handlingsmæssigt ikke sker ret meget, og er man ikke til det Woody Allensk-inspirerede miljø, vil man kede sig. Ser man det hele, sådan lidt oppe fra, så må man dog stadigvæk konkludere, at det er et ret middelmådigt stykke arbejde med enkelte gode højdepunkter, som Mike Binder og Co. har skruet sammen.