Miley CyrusRonnie Miller
Greg KinnearSteve Miller
Bobby ColemanJonah Miller
Liam HemsworthWill Blakelee
Kelly Prestonmoren

Kun for Sparks-fans!

Nicholas Sparks. Ud af hans 15 bøger er seks foreløbigt blevet filmatiseret (fx. The Notebook, Message in a Bottle), og to mere er på vej. Hvorfor? De ligner alle hinanden. Alle handler om den svære kærlighed, så har man først set den ene film, kan man regne de andre ud. Især hans mandlige hovedpersoner ligner hinanden. Det er hamrende uoriginalt, og desværre derfor også ganske let at filmatisere, for der er næsten garanteret en pæn indtjening for studierne ved billetlugerne. Den nyeste hedder The Last Song og er for øvrigt også hans seneste roman.

Skal vi mødes over en skildpadde?
Hovedpersonerne er denne gang den smukke unge mand, Will, man for alt i verden i verden ikke må skue på hårene, for mændene er altid langt mere følsomme og dybe end den kvindelige hovedperson først tror. Hun, Ronnie, er en såret musiker-in-spe, der efter farmand forlod moren og broren år tidligere har udviklet sig til et værre problembarn. Børnene sendes derfor ned til faren i sommerferien, så de kan få snakket tingene igennem og blive gode venner igen. Vores vrede pigebarn møder snart vores smarte, men sanselige fyr. De kan naturligvis først ikke lide hinanden, men så snart han får lov at vise sin følsomme side frem, er han inde i varmen. Altså der kysses og krammes – og leges med mudder og vand – men ingen sex.

Romantik først
I de to hovedroller ses den ukendte Liam Hemsworth og Hollywoods teenprinsesse Miley Cyrus. Selvom hun egentlig (også) er sanger, og filmen hedder The Last Song, synger hun heldigvis ikke, så fans får stadig hørt hendes mørke stemme. Sangen, der derimod refereres til, har noget med faren at gøre. Han er nemlig komponist og spiller en stor rolle for Ronnie over sommeren. Historien udvikler sig derfor fra sommerflirt til familietragedie, og bedst som man troede, at man ikke vil få brug for kleenex, slår sørgelighederne til. Men har man set (eller læst) tidligere værker fra Sparks, er det bare noget, man sidder og venter på. Og det kunne være langt værre.