Paul RuddGeorge
Owen WilsonManny
Jack NicholsonCharles
Kathryn HahnAnnie
Mark Linn-BakerRon

Rutine-romantik

Jack Nicholson er kommet ud af hi til endnu et samarbejde med James L. Brooks, der instruerede The Jack og unge Helen Hunt til Oscar-statuetter i den charmerende Det bli'r ikke bedre fra 1996. Efter 3 års pause vender han tilbage i en birolle som hovedpersonen George Madisons far i Alt Hvad Du Har, som desværre ikke når tidligere romantiske 'kome-dramaer' til sokkeholderne.

Reese Witherspoon er softball-stjernen Lisa, som pludselig bliver vraget fra det amerikanske landshold. Tilværelsen som guldatlet bliver skiftet ud med et uventet vakuum, hvor hun skal til at finde en ny vej gennem resten af livet. Samtidig rammes George Madison af sit livs mareridt, da stillingen som direktør i faderens enorme investeringsfond bliver erstattet af en truende anklage om systematisk økonomisk kriminalitet, som den naive og godmodige sønnike slet ikke har lagt mærke til. Farmand virker skyldig, men for at sikre firmaet bliver George sendt på gaden, hvor kæresten også er hurtig til at smutte videre.

Således svæver vores to hovedpersoner rundt uden mål og med, fra det ene lune optrin efter det andet, mens de langsomt – uendeligt langsomt – nærmer sig den fælles skæbne, som genren foreskriver, og som Brooks på ingen måder gør noget forsøg på at udfordre. Paul Rudd er som altid velcastet som det sympatiske fjols, men rollen ligger efterhånden så meget på rygraden, at han måske skulle overveje nye udfordringer – og det gennemprøvede og ualmindeligt velkendte fylder faktisk samtlige to timer til kanten. Owen Wilson er den verdensfjerne og let begejstrede millionær, som han også har spillet til perfektion i Meet the Parents-filmene, mens altid elskelige Reese Witherspoon er den godhjertede uskyldighed.

Når Alt Hvad Du Har fungerer, så fornemmer man den timing i replikker og sans for kombination af komedie og drama, som James L. Brooks tidligere har været med til at definere, men det overordnede indtryk er desværre et projekt i automatgear – og det er faktisk ikke spor overraskende, da det viser sig, at filmens mest rørende og ægte scene udspiller sig mellem to perifære bifigurer i en scene på fødegangen. Her er al det hjerte og oprigtighed, som resten af filmen i desperat grad mangler.