Michael EalyDominic
Jerry FerraraJeremy
Meagan GoodMya
Regina HallCandace
Dennis HaysbertUncle Eddie

Letbenet underholdning

Det er ganske imponerende at samtlige folk fra den første film, Think Like A Man fra 2012 er tilbage: Både instruktøren, manuskriptforfatterne og alle skuespillerne, så overgangen mellem den forrige og denne er flydende. Og kunne man lide den første film, bør denne heller ikke skuffe, men for alle dem, der har svært ved at sluge standardiserede 'romantiske', wannabe-satiriske komedier proppet med klichéer og alt for få overraskelser, vil dette ikke være en positiv oplevelse.

Velkommen til kaosset
Hvor vores persongalleri i den første film blev flettet sammen og forsøgte at få sex, følelser og forventninger til at gå op i en højere enhed, kører 2’eren mere på autopilot. Figurerne har alle deres udfordringer, som vi kortfattet får opridset, men disse køres i baggrunden, da det ene par, single-moren Candace og mors-drengen Michael, nu skal giftes – i selskab med alle vennerne og i Las Vegas tilmed, bare for at gøre situationen endnu mere kaotisk. For når noget som helst foregår i Vegas, går tingene altid galt. Det er en filmkliché, man ikke må sætte spørgsmålstegn ved!

Lidt godt – meget skidt
Komikeren Kevin Hart er igen fortælleren og det tossede centrum i løjerne, og hans hysteriske scener – enten i hans volddyre hotelsuite eller blandt drengene – er endnu dummere end i forgængeren. Harts klovnede rolle som brudgommens 'best man' (læs: worst man), der vil gøre alt for at Michael får den sygeste polterabend, ligger igen på grænsen mellem det enerverende og det ømme, for det er svært ikke sporadisk at have ondt af den lille fyr. Think Like a Man Too formår faktisk at ramme nogle ægte følelser fra tid til anden, men desværre drukner disse fine små genuine øjeblikke i resten af filmens grovkornet komik af laveste fællesnævner.

En vild nat af klichéer
Og det er ikke kun på mændenes side, at der males med den bredest mulige pensel. Think Like a Man Too kører dobbeltløb med begge kønnenes oplevelse i Las Vegas, og kvindernes aften er lige ledes fjollet og forudsigelig. Der er dog blevet plads til en musikvideo-sekvens med divaerne midt i festlighederne, og havde der bare været flere af disse spøjse afbræk, havde helheden været sjovere. Manuskriptforfatterne har dog fyret godt op til en hel nat i byen, men det hele er så letbenet og glat, at man egentlig bare sidder og venter på at de to kaos-fortællinger krydser spor, inden vi får serveret den store feel-good finale på et sølvfad.

Girls Night Out20/7
Dunkirk20/7
Abernes planet: Opgøret13/7