Michael CaineVictor Melling
Benjamin BrattEric Matthews
Candice BergenKathy Morningside
William ShatnerStan Fields
Ernie HudsonMcDonald

Dirty Harriet i høje hæle og med mousse i håret

Sandra Bullock har charmet sig så kraftigt ind i Hollywood, at hun efterhånden kan slippe afsted med hvad som helst. Hun laver den ene let fordøjelige film efter den anden og ligger lige efter Julia Roberts i de superpopulære udnævnelser af 'Americas sweethearts'. Hendes seneste film har hun dog selv været med til at producere, så der er alligevel håb for, at charmetrolden kan udvikle sig til en interessant filmfigur. Agent Catwalk vil dog ikke hjælpe hende synderligt, den er ikke spændende nok til at gøre en forskel, men sjov er den.

Undercover blues
Sandra Bullock spiller FBI-agenten Gracie Hart der er lige så feminin som Dirty Harry. Hun er grov i kæften, ligeglad med sit udseende og så er hun temmelig hårdt slå- og sparkende. Men da bureauet skal bruge en kvindelig agent, pæn og under 35 år, til et undercover job, er hun den enste, der passer på beskrivelsen. Først skal hun dog shines op, og med hendes håbløse udseende kræver det den bedste mand i skønhedsbranchen, Victor Melling.
Agent Catwalk bruger et lamt plot om en terrorist til at stoppe Bullock ned i en bikini og andre afslørende kostumer, men mest af alt for at få en omfattende make-over til at vare 1½ time, mens vi i mellemtiden får lidt romance, nyfundet tolerance og et par solide grin ud af det.

Bullock fra den ene yderlighed til den anden
Agent Hart har ikke meget til overs for kvinder, der deltager i skønhedskonkurrencer. De er nogle hjernedøde duller, så hun går meget modvilligt undercover. Men i jagten på at finde terroristen, der har infiltreret skønhedskonkurrencen, opdager hun naturligvis, at pigerne ikke er så dumme eller dullede, som hun først troede. Agent Catwalk er et studie i forudsigelighed. Heldigvis kan Sandra Bullock træde til og redde den, når det hele bliver for trivielt. Hun har altid været god som almindelig og alligevel ekstraordinær dejlig, så i en andens hænder og krop kunne det let være endt galt. Men Bullock formår at fremstå troværdig i sin enorme forvandling, og netop fordi hun virker ægte gennem hele processen, fra den rå FBI-agent med uglet hår, ingen make-up og strid attitude til blid og nuttet skønhedsprinsesse, holder filmen.

Kemien hjælper også
Michael Caine, som den strikse skønhedsekspert, der naturlig må være bøsse og forøvrigt hellere ville pille ved Harts FBI-makker Eric Matthews, er herlig som Victor Melling. Caine er ligesom sin rolle gammel i gårde og var i mange år ude i kulden i det profitable Hollywood, så Mellings bitterhed har Caine nok ikke skulle lede længe efter. Caine og Bullock klikker også fint sammen, selvom et par enkelte scener mellem dem ender i ren parodi i stedet for påklædningsdukke-komedie. Bullock er også god med sin anden medspiller Benjamin Bratt, der sørger for mindst lige så mange grin i selskabet med den farverige Gracie Hart. Deres slåkampsscene i starten af filmen er et fantastisk forspil til senere brug.

Harmløs underholdning
Agent Catwalk vinder stort på, at den ikke er selvhøjtidelig. Den pjatter løs, mens den langsomt kommer til pointen, så man er konstant underholdt, også selvom den alligevel springer over, hvor gærdet er lavest ved at undgå at tage fat på andre elementer, man sagtens kunne have inkluderet i festlighederne. Mod kan man ikke påstå, at den har meget af, men et par søde små grin er også nok. I sidste ende er den en aldeles harmløs måde at bruge små to timer på. Sandra Bullock leverer ikke sin karieres bedste præstation, men hun er knus-knasme dejlig og som altid fuldstændig uimodståelig. Det skal nok blive interessant, når eller hvis hun begynder at bruge sit talent, i stedet for at gentage alle disse opvarmningsfilm, hvor hun spiller den samme nuttede rolle, med eller uden uglet hår og FBI-badge.

Hvilken af følgende skuespillere blev ikke klippet ud af The Thin Red Line?